14 Nisan 2016 Perşembe

Denenmiş poğaça tarifi :)

İki kişi bir akşamda bir tepsi poğaça.. evet yedik bitti.. yatana kadar yedik.. önce çayla başladık.. yatakta süt eşliğinde devam ettik.. hadi ben mazeret bulurum.. emziriyorum :)) peki ya sen kocacım:)

İşte lezzetli poğaçanın sırrı:)

2 su bardağı Ilık süt
4 yemek kaşığı şeker
1 küp yaş maya
1 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tuz
3 yumurta (ikisinin sarısını üzerine sürmek için ayırın)
Bir parça tereyağı
Kabartma tozu
Un


Ilık süt içine şeker ve maya ufalanarak eklenir.. 10 dk bekletilir.. geriye kalan tüm malzemeler un ve kabartma tozu elenerek eklenir ve güzelce yoğrulur.. 45 dk mayalanmasi için bekletilir.. sonra yuvarlayıp yumurta sürülür veee atılir tepsiye.. yağlı kağıt varsa tepsiyi yıkamak da kolay olur :)) bir de mahlepli susamlı cesnili kabartma tozu olursa daha bi leziz olur.. bir deee uzerine sureceginiz yumurtaların içine bir kaşık süt dökün karıştırıp öyle sürün...

Afiyet olsun..




6 yorum:

  1. Yenir yenir, bu tarifi biliyorum süper oluyor, üstelik benim gibi mutfak özürlü biri bile başarabiliyor yapmayı. Ama benim kullandığım tarifte, mayalanma suresinin bir kismi, yuvarlayip tepsiye dizdikten sonra oluyor. En son yumurtayı surup firina atiyorsun hemen.
    Ay aman tanrım didim şu an, yemek tarifine önerili yorum yaptim :))) bu poğaça yenir yani:)))

    YanıtlaSil
  2. :) 1.5 tepsi.. 46 adet poğaça.. bitirdik.. şimdi sütle ne giderdi ama..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaaa!!! Bu saatte hamur mayalatacan bana yaaa!
      Su su, en iyisi su bu saatte ;))

      Sil
  3. bu gece de gelgitler yasadım.. ama kocam pek desteklemedi azcık gazlasa şimdi poğaça eşliğinde yazıyor olacaktım :))

    YanıtlaSil
  4. aslında yapılışı çokta zor değilmiş.. öyle bi anlattınki psikolojik olarakta acıktırdı ;) kalemin dert görmesin :))

    YanıtlaSil