12 Nisan 2016 Salı

Orkide bakımı nasıl yapılır?

Bu güzeller güzeli deniz doğduğunda dedesi tarafından alındı.. yani sahibi deniz.. ben o büyüyene kadar sahip çıkıyorum sadece..
Tabi geçen yıl geldiğinde çiçeklerle doluydu.. o çiçekler zamanla döküldü iki sap kaldı önce onları budadim.. dibinden itibaren üç boğum saydım ve üçüncü bogumun hemen üzerinden veren şekilde bıçakla kestim.. sonra bolca sevdim :) hergün konuştum kendisiyle çiçekler açması için motive ettim :)
Orkide nin yeri çok önemliymiş.. tam camın dibinde olacak ama o cam direk güneş almayacak sadece ışık alacak mutlaka şeffaf saksıda olacak ki kökleri ışık görsün.. su mutlaka içme suyu olacak kökleri nemli nemli canli yemyesil olmalı arada saksının altindaki tabağa su konulmalı ..
Şimdi tam dört tane filiz verdi dördü de ciceklendi.. :)


4 yorum:

  1. Emekler sonuç vermiş ne güzel :) Aslında hayat da tam böyle..Neye emek verirsen karşılığını alıyorsun.Çocuklarına ,öğrencilerine,komşularına,çiçeklerine...... değil mi :)) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Aynen öyle:) sabretmek yeterli birgün mutlaka karşılığı alınır:) sevgi ve saygı benden :))

    YanıtlaSil
  3. Bu aralar aradığım şey buydu. Orkidemizin çiçekleri döküldü, ne yapmalıyım diye düşünüyordum. Söylediklerinizi uygulayacağım. İnşallah bizim orkidemiz de böyle olur.Dikiş bloğum var, ilginizi çekerse bir göz atın.

    YanıtlaSil
  4. umarım orkideniz bol çiçekler açar :)

    YanıtlaSil